onsdag 7 mars 2012

Va?

Hittade den här lite snuttigulliga texten på Facebook där de frodas och trivs som bäst. 

Är det bara jag som föreställer mig en sjukt jobbig valp-grabb som gör allt det här? Och tänk er de gånger man faktiskt är irriterad och står och svär åt den där killen, som för stunden är centrum för hela universums irritation, och så tar han tag i dig och bara kösseräj. Jag är ganska säker på att man i sådana situationer verkligen inte är på gulligull-humör!


Sen ska vi inte tala om hur mycket man sätter kvinnor i underläge i en text som denna. "Hjälp mig" "Rädda mig" "Allt löser sig med en hollywood-kyss". 

Nej, det är sådant här som föder stalkers! 


"När hon går ifrån dig och är arg - Gå efter henne.
När hon stirrar på dina läppar - Kyss henne.      Tänk om han bara hade ett munsår?
När hon puttar dig eller slår dig - Ta tag i henne och släpp henne inte!   Gäller detta för våldtäktsmän också?
När hon börjar svära åt dig - Kyss henne och säg att du älskar henne.       -.-
När hon är tyst - Fråga vad som står på.
När hon ignorerar dig - Ge henne din uppmärksamhet.   
När hon drar sig ifrån dig - Dra henne tillbaka.                          Awkward om ett breakup är på G.
När du ser att hon börjar gråta - Håll om henne och säg ingenting.
När du ser henne gå - Smyg upp bakifrån och krama om henne.
När hon är rädd - Skydda henne.                                                     Men kom igen...det här är Sverige
När hon lutar sitt huvud mot din axel - Lyft upp hennes huvud och kyss henne.
När hon tar ditt favoritplagg - Låt henne ha kvar det och sova med det en natt.   EN natt?
När hon retar dig - Reta henne tillbaka och få henne att skratta.              Klyschigt  
När hon inte hör av sig på ett tag - Försäkra dig om att allt är okej.         Oh no! Oh no! Gäller nog inte i alla lägen...
När hon tvivlar på dig - Försvara dig med sanningen.                              HA!
När hon säger att hon tycker om dig - Så gör hon det mer än vad du skulle kunna förstå.  
När hon tar tag i din hand - Ta tag i hennes och lek med hennes fingrar.
När hon "bumps" in i dig - "Bump" in i henne också och få henne att skratta.    Någon har sett waaay to many tonårs-chick-flicks
När hon berättar en hemlighet - Håll den hemlig. 
När hon tittar dig i ögonen - Titta tillbaka och vänd inte bort blicken förrän hon gör det.   
När hon saknar dig - Är hon sårad på insidan.              Förstår inte logiken.
När du krossar hennes hjärta - Försvinner aldrig smärtan.          När du är fyrtio är den loong gone!   
När hon säger att det är över - Vill hon fortfarande att du ska vara hennes.    Och om det verkligen är över? Ska grabbsen läsa detta och fortsätta hoppas?
När hon laddar upp den här texten - Vill hon att du ska läsa den       Läs den för att bli road i sådana fall. 






Nu låter jag kanske som en riktig , 'scuse  my language, bitterfitta (hemskt ord). Men man blir ju bara trött på't ibland! 

Missförstå mig rätt, jag älskar att sitta framför töntiga filmer, äta glass och tycka synd om mig själv. Men absolut inte jämt och jag vill absolut inte få för mig att livet är som en film, vilket personen som skrivit detta verkar tro. 


Livet är livet, film är film. Håll isär dem så blir det bra!

4 kommentarer: