onsdag 14 mars 2012

Solskydd

Jag har upptäckt något märkligt. Eller, jag visste om det förut men jag började inte fundera över det förrän idag. Det är nämligen så att jag har satt en stor tönt-stämpel på solskyddet man drar ner i bilen för att inte bli bländad. Jag ser det nästan som ett misslyckande så fort jag drar ner det.

Vad e de om liksom!

Det skyddar ju mig från att bli bländad och köra in i något.

Blir det så här när man vuxit upp med att se cykelhjälmen som ett stort hot mot sin coolhet? Att allt skyddande blir töntigt?

Växer vi upp med att känna behovet att leva farligt? Och bara för att vi lever i trygga Sverige blir det cykelhjälmen och solskyddet i bilen som får lida!







Btw, heter det solskydd eller bländskydd??

2 kommentarer:

  1. "Btw, heter det solskydd eller bländskydd??"

    - Det heter solskydd.. ;)
    jag håller med dig,, det är töntigt men tyvärr ofta väldigt viktigt. Nästan jämnt önskar jag att jag hade haft ett par snygga solglasögon med mig istället (vilket jag faktiskt har) men precis då när man behöver dem så tar de för lång tid att leta upp när man kör,, och då är det ju mycket snabbare att bara dra ner solskyddet..:). Trösta dig med att du nog aldrig tänker på om andra som du möter har det nere eller ej,, så ingen tänker nog på dig heller..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, då är jag inte själv i detta alltså! Känns skönt att veta. Töntkänslan har däremot inget att göra med hur andra ser mig utifrån bilen utan bara hur jag känner det i bilen på något vis. Och ja, solglasögonen ligger alltid på fel ställe!

      Radera