tisdag 13 mars 2012

Fisreaktioner

Fick inspiration av det där BH-testet. Det är rätt intressant hur olika folk är. Funderade vidare och valde att inrikta mig på fisar.

Nu menar jag inte hur folk runt omkring en reagerar när man själv släpper sig. Det är förstås också roligt men jag tänkte fokusera på FisAren.

Tomaten: Reagerar väl som de flesta. Blir röd om kinderna och kanske ber om ursäkt. Du vet att det inte var med mening.

Gapflabbet: HA! Hörde ni den eller!!? Rekord!!!

Liparen: Tycker det är så pinsamt att den säger upp bekantskapen med dig för att du hört han/hon fisa. Lite överdrivet kanske med tanke på att alla fiser.

Grejaren: Fisen var troligtvis tänkt som en smygare men då detta misslyckades måste nu personen greja med allt runt omkring sig, samt hosta eller göra andra ljud. Görs detta för att försöka utplåna ljudvågen som redan transporterats in i allas öron?

Förvarnaren: Frispråkigt och kul. Ibland kan det dock kännas onödigt då man efteråt kan tänka: Men va? Den där hade du ju kunnat komma undan med som smygare. Både till lukt och ljud.

Förnekaren: HAHA! *nervöst skratt* Nej, nej, det var inte jag! Men nej säger jag ju....NEJ!! DET VAR HAN SOM GICK FÖRBI!! *pekar mot en någon tio meter bort*

Smygaren: Ja...den här kör väl alla på någon gång. Det jobbiga är dock när man varit helt inställd på en lukt- och smärtfri upplevelse och fisen förråder en. DAMN YOU, FART!

Bilaren: Man sitter i bilen och helt plötsligt, utan anledning (tror man) vevas rutan ner. Precis när man börjat protestera för att det är vinter och kallt kommer väggen emot en. *Död*

Pappfisen: Kusinens far som släpper äggfisar och den enda förvarningen man får är "oj" och ett flin.

Brorsfisen: Denna fis är gjord enbart för att skada dig och du vet det. Ibland kan det även hända att denna kärleksfulla bror sätter sig på ditt huvud medan du vädjar om en nåd som han aldrig kommer visa dig. Fruktansvärt



Det här är utifrån mina egna erfarenheter. Vissa brukar jag själv, andra inte. Men jag kan nog säga att jag inte brukat gapflabbet, förvarnaren, bilaren, pappfisen och brorsfisen på senare år (kan ha hänt) bara varit med om dem. Liparen körde jag stenhårt på under mellanstadiet och i början av högstadiet.

Det ska dock påpekas att både gapflabbet och förvarnaren använda ofta i koppling till rapar. Kör nog även på ett "oj" och ett flin. Men mest är det pekandet och skuldbeläggande av den som sitter bredvid. Men roligast blir det ju faktiskt när man pekar på en tom plats bredvid sig. Tror alla mina vänner är redigt trötta på detta fruktansvärt dåliga skämt. Jag ber om ursäkt....

Did you just let one rip?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar