onsdag 14 mars 2012

Mat

Mat. Älskar mat. Allt som har med mat att göra. Kan äta ständigt. Finns dock ett litet problem.

Jag kan inte laga mat!!

Eller jo, om jag har ett recept på något gott och alla ingredienser hemma. Men det är ju just det att det aldrig någonsin kommer finnas hemma när jag flyttar hemifrån. Den här inställning får mig att skämmas över att jag är så fruktansvärt bortskämd. Jag erkänner. Jag är fruktansvärt bortskämd. Precis som alla andra svenskar. (Ha! där kom det! Man kan ju inte klanka ner på sig själv utan att påpeka att man inte är ensam om det.)

Mat tar tid, tankeverksamhet och pengar.

Kommer leva på mackor, risgrynsgröt, tonfiskpasta-röra-grej och pannkakor så fort jag blivit utsparkad.

Visst, det finns en kurs i skolan som heter Matlagning men den är då banne mig inte *obligatorisk.


Nu ska jag gå och wooka kyckling och värma Uncle Ben's.







*Jag lovar, satt i typ tio minuter och försökte komma på det ordet! Total brainfart!

1 kommentar:

  1. Har upptäckt att jag också är ganska bortskämd och jag håller med dig, tack Gud för MAT!!!!

    SvaraRadera