onsdag 28 mars 2012

Fågelkvitter

Fågelkvitter får mig att vilja vara poet så att jag skulle kunna skriva en dikt för att ära fåglarna.

Den skulle självklart skrivas på väldigt gammaldags språk med många Ack och typ Ve min själ.

Ve min själ, att jag icke voro poet
Ack, att få hylla sådant i naturen som fåglarna och deras kvitter

Eller kanske inte....

Engelska har lite fler ord! Det borde gå bättre.




Vad heter fågelkvitter på engelska...

Jag har ju med det i den enda låt jag skrivit någonsin!

Tänk tänk tänk



BIRDSONG! FREAKIN' BIRDSONG!


Så galet stolt över att jag inte använde tyda.se nu...

All would hear would be choirs of birdsong
The kind where you'll be able to sing along

Hm...det var inte så poetiskt dock.

Tror jag håller mig till det jag kan.

Vad nu det är!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar