torsdag 24 januari 2013

Living a lie!

Ibland går det hel dag och man går runt lyckligt ovetande om att saker och ting inte är som man trodde.

En sådan dag hade jag den här veckan.

När den här bilden togs i början av dagen hade jag ingen aning om vad som senare skulle uppdagas.


Jag var glad över att jag kommit på att jag också kunde se ut som alla andra brudar med "skjorta+tröja". 

Stolt spatserade jag runt på mitt gamla gymnasium eftersom vi skulle öva inför en konsert. 

Likadant gick jag runt på jobbet lite senare. 

Lite smått svankande och propert. 

Så såg jag mig själv i fönstret på tåget eftersom de blir som gigantiska speglar när det är tänt inne och mörkt ute. 

Men! Vad är det där?! 

Jag stannade upp med trasan i handen och stirrade på mig själv. 



Ni vet det finns fickor på skjortor....

Ungefär där två fettklumpar buktar ut....

Och fickor på skjortor brukar ha knappar....

JAG HADE GÅTT RUNT HELA DAGEN MED tillsynes HELLJUSET PÅ!!




Förnedringen.

Skammen.

Insikten om varför alla varit så trevliga mot mig denna dag. 

Aldrig mer ska jag försöka se cool ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar