onsdag 12 september 2012

"Vi får hoppas att de inte har så små hål"

Välkomna att läsa hur min arbetslösa dag varit hittills.

Jag gick till Arbetsförmedlingen först. 

Lite folk, lite personal, "kom tillbaka om en och en halv timme"

Vad ska jag göra i en och en halv timme!?!?

Biblioteket.

Efter fyrtiofem minuters ströläsande i sliskroman efter sliskroman gav jag upp. 

"Allt jag vill är att läsa något roligt!" skrek jag nästan ut till gubbarna som alltid sitter och läser tidningar vid hyllorna. 

Då helt plötsligt uppenbarade sig den mest perfekta boken med titeln "50 sätt att träffa den rätte".

Jag inser, kära dömande läsare, att detta är det mest patetiska titel en bok kan ha. Absolut inte en bok man kan sitta och läsa bland folk eftersom man skulle bli klassad som psykfall om de råkade se titeln. 

En bok med en sådan titel ska BARA ligga på nattbuksborden till medverkande i "Ensam mamma söker".  

Hur som haver såg jag på baksidan att någon kallat den "Hysteriskt rolig läsning. Du kommer att gapskratta".

Fine by me!

Lånade boken och försökte lite smidigt hålla handen över titeln medan den skannades (är det ens ett svenskt ord...skannades...scan:ades..??)

Öppnar boken och läser vem den är tillägnad. 

"Till mamma och pappa 
för allt ni gjort för mig 
(snälla läs inte de snuskiga delarna)

Japp! Jag kommer tycka om den här!

Faktum är att igenkänningsfaktorn får mig att le och skämmas. 

Hon är mig, fast tio år äldre och dricker alkohol! Hon är tvåtusentalets Bridget Jones!

Snuskig, luktar illa, slarvig, desperat, pinsam, ärlig, sorglig, drömmande och har stor rumpa!

Hur som haver, uppmuntrad av insikten om vad jag är för människa gick jag tillbaka till arbetsförmedlingen. Fick hem en bunt med papper och ska på hundra möten. 

(Aja, det är bättre än att sitta hemma framför Facebook.)

Har även kollat upp när mitt tiokort på gymmet går ut eftersom jag skaffade det förra hösten och har gått två gånger. Ska nu hinna dit åtta gånger innan tolfte oktober. 

Kul. (Jättepepp!)      NOT      eller jo.....jag är ju hälsosam

Klämde en finne i bilen på vägen hem. Befriande. 

Det sista jag hörde på radion innan jag klev ur bilen var, "Vi får hoppas att de inte har så små hål"

Och klockan är bara fyra! Undrar vad mer man kan hinna med idag!

Ska gå och skita. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar