måndag 13 februari 2012

Voyeur

Har någon annan än jag varit med om att helt ofrivilligt vara en voyeur? Att man helt utan mening råkar se alldeles för mycket av någons privatliv genom ett fönster? Det hände mig igår.

Jag stod utanför min goda väns lägenhet i kylan och väntade på att få gå in. Tittade mig runt lite grann och precis på andra sidan gatan står ett hus med massor av fina lägenheter. Det intressanta här var att fönstren var lite för stora för att kanske passa sig i en miljö där ens privatliv som lägenhetsägare är till allmän beskådan eftersom huset ligger mitt i centrum. Jag stod och beundrade inredningen som självklart syntes mycket klart när det helt plötsligt dyker upp en halvnaken kraftig, bullig, vad man nu kallar det för att vara politisk korrekt, man. Situationen blev inte bättre av att fönstren tog slut vid midjan så att det där men "halv"naken gick att ifrågasätta. Därför kunde jag ju inte sluta titta. För man kan väl inte gå runt i en lägenhet spritt språngande näck med så stora fönster!?

Fast egentligen, varför inte? Livet är ju faktiskt så mycket roligare utan kläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar