lördag 18 februari 2012

Baren.....?

Min första gång "ute" gick såhär:

Först satte sig några män i pappa-ålder vid bordet där jag och min kompis satt. Det gjorde inte saken bättre när det kom fram att deras döttrar var i vår ålder. Stämningen var minst sagt awkward, men ändå gick de inte därifrån!?

*Okej nu försöker vi bara vara väluppfostrade och svara på tilltal*

Och helt plötsligt ville de bjuda på en drink.

Ehm....nej tack, ni är över fyrtio, hur, var och när trodde ni att vi skulle svara ja?
(Så sade vi inte...bummer...men vi tackade nej, nykterister som vi är)

Tack och lov såg vi att våra vänner äntligen dykt upp så vi sprang iväg för livet så smidigt vi kunde.

Sen dansade vi lika fult som alla andra på det överfulla dansgolvet. Jag försökte att undvika att titta på killar för minsta blicken fick alla att långsamt dansa fram till en och tro sig ha rätt att ta på ens "behind". Otrevligt och uppmuntrande på samma gång. Usch, för att uppskatta manssvins-behaviour.

Sådant man inte ska göra men som jag gjorde: Säga till en söt kille att jag inte kunde kyssa honom för att jag aldrig gjort det och inte hade lust att slafsa mule med en främling på en bar.

Ja, jag sade faktiskt så, dock inte ordvalet slafsa mule. (Bra att tänka på till nästa gång)


När jag skriver "sade" menar jag att jag skrek i örat på stackars grabben.

Ska jag tillbaka dit? 

Hells yeah! (?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar