måndag 27 februari 2012

Sånt som stör mig från vettet

  • Amerikanare som säger "aks" istället för "ask".
  • Folk som bara sitter och glor när jag råkar vara i workworkwork-läge.
  • Min katt när hon prompt ska använda datorn samtidigt som mig, eller när hon vill läsa samma bok.
  • När kompisen eller mamma somnar till filmen man bunkrat upp inför så att man får sitta och skratta i sin ensamhet. 
  • Politiska åsikter. 
  • Statusuppdateringar på Facebook som tydligt är riktat till en person som varit "dum, elak eller helt förfärlig".
  • Dumma frågor.
  • Samhällare på konserter.
  • För hårda eller för mjuka tandborstar.
  • Felstavningar.
  • Folk som man absolut inte funkar med så man känner sig jätteawkward.
  • Pianospelet som lite fint är i bakgrunden när ungdomspastorn pratar. 
  • Skräp som är lite strategiskt slängts BREDVID en soptunna. 
  • Mig själv när jag stökar till. 
  • Avslagen dricka.
  • Vara på festival med megafinne någonstans i ansiktet. Händer mig varenda eviga sommar. 
  • Folk, föräldrar eller vänner som frågar: så vad ska du göra efter studenten?
  • När man tittar på sin mobil efter att den legat i jackfickan, bortglömd under hela dagen, och så känner man den hemska stigande förväntningen innan man får fram displayen och inser att inget hänt. Ingen as snygg kille som helt out of the blue vill kontakta en för x antal timmar sedan så att man kunde verkat cool för att vänta så länge med att svara. Retar gallfeber på mig!

1 kommentar:

  1. Haha, känner igen mig i det där sjukt irriterande pianospelandet, och besvikelsen när INGEN försökt kontakta en fast man varit utan moblien i en halv dag :P

    SvaraRadera